Välkommen säger vi till vår PPC-specialist Johanna
Vi välkommnar en ny medarbatare i februari
Vi hälsar Johanna varmt välkommen till oss på Konverta!
Vi har nöjet att kunna välkomna en ny medarbetare till vårt team på Konverta. Johanna har återvänt till Borås efter 8 år i Dublin där hon jobbade på Googles europeiska huvudkontor. Johanna kommer att hjälpa Konvertas kunder att nå nya nivåer med hjälp av hennes expertis inom annonsering.
Vi har nöjet att kunna välkomna en ny medarbetare till vårt team på Konverta. Johanna har återvänt till Borås efter 8 år i Dublin där hon jobbade på Googles europeiska huvudkontor. Johanna kommer att hjälpa Konvertas kunder att nå nya nivåer med hjälp av hennes expertis inom annonsering.
Berätta, vem är du?
Johanna heter jag, 31 år gammal och nyinflyttat på Trandared i Borås. På fritiden gillar jag att måla med vattenfärg, läser gärna en bra bok, eller ger mig ut och reser. Den drömmigaste resan hittills var ett safari i Tanzania.
Just nu tävlar jag även i Duolingo mot sambon – jag på rumänska och han på svenska.
Johanna heter jag, 31 år gammal och nyinflyttat på Trandared i Borås. På fritiden gillar jag att måla med vattenfärg, läser gärna en bra bok, eller ger mig ut och reser. Den drömmigaste resan hittills var ett safari i Tanzania.
Just nu tävlar jag även i Duolingo mot sambon – jag på rumänska och han på svenska.
Vad har du för bakgrund?
Jag är precis hemkommen efter 8 år i Dublin, där jag jobbade på Googles europeiska huvudkontor. Där arbetade jag med att hjälpa nordiska annonsörer med att få ut så mycket som möjligt av deras Google Ads-kampanjer. Jobbet inkluderade allt från planering, implementering, och optimering av samtliga av Googles kampanjtyper, och jag hade nöjet att jobba både konsulterande och mer “hands on” med en stor variation av företag.
Varför är Google Ads så bra?
Det jag älskar personligen med Google Ads, och egentligen digital annonsering generellt, är att vi kan mäta resultat från annonseringen och justera vår strategi utifrån de lärdomar vi drar från datan, samt att vi kan rikta vår annonsering med mer precision än i de flesta andra medierna.Ser vi till Google Ads specifikt tycker jag att det är klockrent att annonsörer kan möta sina kunder med sök- och shoppingannonser just när de letar efter det man erbjuder.Vad gjorde att du valde att börja jobba på Konverta?
Från första kontakten med Konverta har jag mötts av värme, vänlighet och en genuin vilja att göra rätt för kunden, vilket känns väldigt viktigt för mig. Sedan känns det spännande att börja på ett växande bolag med hög ambitionsnivå.
Från första kontakten med Konverta har jag mötts av värme, vänlighet och en genuin vilja att göra rätt för kunden, vilket känns väldigt viktigt för mig. Sedan känns det spännande att börja på ett växande bolag med hög ambitionsnivå.
Vad kommer du hjälpa Konvertas kunder med?
Driva mer försäljning, generera mer leads, och öka varumärkeskännedom. Mer konkret kommer jag hjälpa dem med att sätta upp och hantera kampanjer i linje med senaste best practice och utifrån deras målsättningar. Förhoppningsvis kan jag använda min kunskap och erfarenhet till att hjälpa Konvertas kunder nå nya nivåer genom sin annonsering.
Vad kommer du hjälpa Konvertas kunder med?
Driva mer försäljning, generera mer leads, och öka varumärkeskännedom. Mer konkret kommer jag hjälpa dem med att sätta upp och hantera kampanjer i linje med senaste best practice och utifrån deras målsättningar. Förhoppningsvis kan jag använda min kunskap och erfarenhet till att hjälpa Konvertas kunder nå nya nivåer genom sin annonsering.
Facebook
LinkedIn